Zakelijk tekenen is het combineren van basisvormen en ontwerpprincipes om jouw ideeën overtuigend te verbeelden. Gebruik deze 10 tips.
Zakelijk tekenen
Zakelijk tekenen is visueel communiceren in een zakelijke context. Het doel is dat deze visuele communicatie complexe vraagstukken vertaalt naar begrijpelijke informatie.
Visuele hiërarchie in je tekening gebruiken
Visuele hiërarchie helpt je om de kijker informatie waar te nemen op de manier waarop jij dat wil.
De inhoud bepalen met Card Mapping
Card mapping is een manier om de inhoud van je visual in kaart te brengen.
De MoSCoW methode
De MoSCoW methode kun je toepassen bij het prioriteren en structureren van je ideeën, inhoud en kernboodschap.
Niveau van aandacht in je tekening
Door in een tekening verschillende niveaus van aandacht te gebruiken, wordt de boodschap snel en goed begrepen.
Balans in je tekening
Je wilt graag dat je visual een harmonieus geheel is. Dit doe je door balans te brengen in je visual.
Samenhang in je tekening
Door samenhang te creëren in je visual, houd je de aandacht van je publiek vast.
Compositie in je tekening
Compositie is het ordenen van beeldelementen volgens een vooraf bepaald plan. Het is een poging tot creëren van orde.
Layout in je tekening
Layout is de onderliggende indeling van je visual story. Er zijn verschillende layouts mogelijk.
Helderheid in je tekening
Door te zorgen voor helderheid in je visuele boodschap stimuleer je een ‘call to action’.
Tekenen met metaforen
Visuele metaforen helpen kijkers bij leren van nieuwe informatie aan de hand van bestaande ervaringen en kennis.
Wij nemen contact met je op voor de bevestiging.