Macht der gewoonte

Macht der gewoonte van Charles Duhigg legt op een treffende en heel toegankelijke manier uit wat het effect van gewoontes is voor mensen, organisaties en zelfs landen.
Door: Bas Hoorn

In het kort: Macht der gewoonte

Een gewoonte voltrekt zich in onze hersenen in niet meer dan drie stappen: de aansporing (ik heb een vieze smaak in mijn mond) gevolgd door de routinehandeling (ik neem een kauwgommetje) resulterend in de beloning (dat is lekker fris!). Je bewust worden van dit proces is een sleutel tot succes op vele gebieden: het kan de productiviteit op je werk verhogen en je creativiteit vergroten.

In dit boek legt de auteur uit hoe gewoontes voor grote veranderingen kunnen zorgen. Hij legt de toepasbaarheid uit op individueel niveau, op het niveau van een organisatie of bedrijf en zelfs op het niveau van een land. Hij illustreert daarmee treffend hoe schaalbaar gewoontes zijn en wat het aansturen op het ontwikkelen van gewoontes kan opleveren.

Over Charles Duhigg

Charles Duhigg is onderzoeksjournalist voor The New York Times en auteur van Macht der gewoonte. Voor zijn werk kreeg hij onder andere de Pulitzerprijs en de National Academy of Sciences Award. Hij studeerde aan Yale en Harvard en woont in New York met zijn vrouw en twee kinderen. Op bol.com vind je alle boeken van Charles Duhigg, waaronder het nieuwste boek van Charles Duhigg.

Bestel Macht der gewoonte

Abonneer je op onze kennisbank

Naam(Vereist)

Cursus Time Management
Cursus Time Management
Cursus Time Management
Bereik meer met minder moeite.
Bereik meer met minder moeite.
Ook incompany en maatwerk.
Ook incompany en maatwerk.