Een Outlook taak maken met bijlage(n)

Je hebt meer overzicht als je bijlagen toevoegt aan een taak

Contact

Outlook taak met bijlage maken

Wanneer je een taak goed voorbereid merk je dat je minder tijd kwijt bent met de uitvoering. Een belangrijk onderdeel in de voorbereiding is het overzichtelijk verzamelen van  informatie die je nodig hebt om je taak uit te kunnen voeren.

Deze informatie kun je koppelen aan je taak. Je kunt een Outlook taak met een of meer bijlagen maken. Er zijn twee soorten bijlagen:

  • Outlook items: dat zijn e-mails, andere taken (met daarin ook weer een of meerdere bijlagen).
  • Bestanden zoals Word documenten, afbeelingen, Excelfiles, PDF’s enzovoort.

Het is handig om taken met bijlagen te maken. Het zorgt ervoor dat je sneller en overichtelijker werkt. Zeker wanneer je pas over enkele weken een taak gaat uitvoeren is het aan te raden om nu al een Outlook taak met bijlage te maken. Het kost namelijk veel meer tijd en moeite om informatie te verzamelen op het moment dat je aan een taak gaat beginnen.

 

Overzicht over je taken houden

Persoonlijk vind ik de takenlijst niet heel interessant. Alleen wanneer ik op hetzelfde moment werk aan meerdere complexe projecten komt het van pas. Ik wil wel mijn taken over de werkweerk kunnen plannen; Outlook taken wil ik in de agenda zetten. Dat kan vanzelf wanneer ik de juiste instellingen doorvoer.

 


training snellezen en mindmappen

Join the future of work

Mis nooit meer de updates van Timension.


Laat je naam en e-mailadres achter en ontvang nieuws, nieuwe inzichten en meteen bruikbare tips.