Home | Cursus time management | Time management tips
Home | Cursus time management | Time management tips

Time management tips

De beste time management tips van professionals voor professionals voor jou op een rijtje. Maak gebruik van onderstaande tips, tricks en artikelen om met minder moeite meer resultaat te bereiken. Deze time management tips zijn zogenaamde evergreens. Dat wil zeggen dat deze time management tips zich hebben bewezen in de praktijk van succesvolle professionals en daarom ook worden toegepast in onze cursus time management.

Geconcentreerd werken: 8 tips

Geconcentreerd werken maakt productief en vooral heel erg gelukkig Geconcentreerd werken aan taken en projecten maakt ons gelukkig en productief. Wanneer je uren achter elkaar gefocust kunt werken bereik je meer.Omdat we steeds vaker worden afgeleid wordt...

Lees meer

Uitstelgedrag: betekenis en uitleg en wat doe je ertegen?

Uitstelgedrag: betekenis en uitleg Uitstelgedrag, iedereen heeft weleens last van het uitstellen van dingen die je eigenlijk nu hoort te doen. Als dergelijk gedrag structureel wordt kan tot problemen leiden. Het heeft een negatief effect op jouw succes, carrière,...

Lees meer

Time manager agenda

Bereik meer met minder moeite Wat is de Time Manager agenda? De Time Manager is een hard copy agenda die erop gericht is om gebruikers effectiever en efficiënter te laten werken. De agenda kan worden aangeschaft via de firma TMI Nederland. TMI international heeft deze...

Lees meer

Eisenhower matrix

Bereik meer met minder moeite Wat is de Eisenhower matrix? Deze matrix wordt gebruikt als een hulpmiddel bij het stellen van prioriteiten. De Eisenhower matrix is ook bekend als de prioriteitenmatrix. Prioriteiten stellen helpt je om je doelen te bereiken en...

Lees meer

Takenlijst maken

Bereik meer met minder moeite Waarom een takenlijst maken? Een takenlijst maken helpt je bij het creëren van een overzicht met de taken die jij moet uitvoeren om je doelen te kunnen bereiken. Dit voorkomt dat je dingen vergeet en het zorgt voor meer rust in je hoofd....

Lees meer

Prioriteitenlijst

Bereik meer met minder moeite Wat is een prioriteitenlijst? Een prioriteitenlijst maken kan je helpen bij het creëren van een overzicht met de voor jou belangrijkste taken en de volgorde waarin je deze moet uitvoeren. Om die reden wordt er ook uitgebreid aandacht aan...

Lees meer

Outlook training tips: bijlage in een taak toevoegen

Bereik meer met minder moeite Outlook bijlage in een taak toevoegen Wanneer je een taak goed voorbereid merk je dat je minder tijd kwijt bent met de uitvoering. Een belangrijk onderdeel van de voorbereiding is het verzamelen van de informatie die je nodig hebt om je...

Lees meer

Outlook training tips: e-mail omzetten naar taak

Bereik meer met minder moeite Outlook e-mail omzetten naar taak De takenlijst van Outlook is onovertroffen! Je kunt bijvoorbeeld een e-mail met een bijlage omzetten naar een taak met dezelfde bijlage. Deze taak met bjilage kun je ook terug laten komen in de agenda....

Lees meer

Outlook training tips: taken in agenda zetten

Bereik meer met minder moeite Outlook taken in agenda zetten Outlook taken in agenda zetten is niet moeilijk, Ik kan het iedereen aanraden omdat plannen een stuk makkelijker wordt. Ik leg in onderstaande video uit hoe je dat het makkelijkst kan aanpakken. Het zijn een...

Lees meer

Outlook training tips: taak maken van een e-mail

Bereik meer met minder moeite Taak maken van e-mail Outlook Het is aangetoond dat mensen die takenlijsten bijhouden 20% tot 30% meer bereiken dan mensen die dat niet doen. Een van de factoren die daarvoor zorgt is dat wanneer tijd tekort is er betere keuzes worden...

Lees meer

Outlook training tips: lege inbox en inbox zero

Bereik meer met minder moeite Lege inbox met Outlook Een lege inbox lijkt voor veel professionals een onmogelijk. Dat is het niet! Wanneer je de inbox goed en overzichtlijk hebt ingedeeld is het ineens een stuk makkelijker. Omdat een volle inbox belemmerend werkt en...

Lees meer

Outlook training tips: categorieën maken en aanpassen

Bereik meer met minder moeite Outlook categorieën maken Het werken met categorieën heeft grote voordelen ten opzichte van het werken met mappen. Je kunt aan een e-mail meer dan een Outlook categorie toekennen waardoor de e-mail op meerdere manieren kan worden...

Lees meer

Outlook training tips: mappen maken in Outlook

Bereik meer met minder moeite Mappen maken in outlook 2016, 2013 & 2010 Mappen maken in Outlook is niet ingewikkeld. Het is vooral een kunst om mappen te maken waarmee je slimmer kunt werken. Het is voor veel mensen wennen. Maar wij zien in onze cursus time management...

Lees meer

Outlook training tips: Outlook vandaag instellen

Bereik meer met minder moeite Waarom Outlook Vandaag instellen? Outlook Vandaag is een samenvatting van de afspraken die je in de agenda hebt gepland, de taken die je moet doen en e-mails. Het is een overzicht van waaruit je start met werken. Wij leren de deelnemers...

Lees meer

SMART methode

Bereik meer met minder moeite Wat is de SMART methode? De SMART methode wordt gebruikt als hulpmiddel bij het formuleren van doelstellingen. Om resultaten te kunnen bereiken is het belangrijk dat je doelen stelt. De SMART methode helpt je met het formuleren van...

Lees meer

Transactionele analyse

Bereik meer met minder moeite Wat is transactionele analyse? De transactionele analyse is een persoonlijkheidstheorie. In je eerste levensjaren neem je besluiten over jezelf en je omgeving. Deze zijn positief of negatief en beïnvloeden de rest van je leven. Negatieve...

Lees meer

Ik ben ok, jij bent ok

Bereik meer met minder moeite Wat is Ik ben ok, jij bent ok? Ik ben ok jij bent ok is onderdeel van de transactionele analyse. Mensen communiceren vanuit een bepaalde levenshouding: ik ben OK, jij bent OK ik ben niet OK, jij bent OK ik ben OK, jij bent niet OK ik ben...

Lees meer

Missie

Bereik meer met minder moeite Wat is een missie? Elke organisatie heeft een missie die beknopt weer geeft waarom de organisatie bestaat en wat er gedaan moet worden om de visie te realiseren. Dit wordt uitgedrukt in een fundamenteel doel. Daarmee geeft het richting...

Lees meer

Visie

Bereik meer met minder moeite Wat is 'visie'? De visie geeft de situatie weer waarin de organisatie zich in de toekomst wil bevinden, uitgedrukt in fundamentele doelen en/of een strategische richting. Het heeft betrekking op de lange termijn, je zou het de...

Lees meer

Acties en actiepunten

Bereik meer met minder moeite Wat zijn acties of actiepunten? Onder acties verstaan we dingen die mensen moeten doen in de meest brede zin. Denk aan een tekst schrijven, een boodschap doen, een planning maken, studeren, iets uitzoeken, vergaderen, et cetera. BAS HOORN...

Lees meer

Timemanagement

Bereik meer met minder moeite Wat is timemanagement? Timemanagement is een proces waarbij heel bewust wordt bepaald wanneer tijd wordt besteedt aan specifieke activiteiten. De uitvoering is erop gericht om de effectiviteit, efficiëntie en productie te verhogen. Time...

Lees meer

Actiepunten en acties

Bereik meer met minder moeite Wat zijn acties of actiepunten? Onder acties verstaan we dingen die mensen moeten doen in de meest brede zin. Denk aan een tekst schrijven, een boodschap doen, een planning maken, studeren, iets uitzoeken, vergaderen, et cetera. BAS HOORN...

Lees meer

Werkdruk

Bereik meer met minder moeite Werkdruk Als de werkdruk te hoog is, zorgt dit vaak voor stress bij werknemers. Door werkstress neemt de kans op verzuim toe. Werkdrukreductie door het aanpakken van de oorzaken is daarom van belang. Hoge werkdruk zorgt niet alleen voor...

Lees meer

Work life balance

Bereik meer met minder moeite Work life balance Een goede work life balance, oftewel werk privé balans, is belangrijk. Het voorkomt stress en zorgt voor meer productiviteit. Belangrijk. Mensen proberen vaak hun werk en privéleven los van elkaar te zien. Het is echter...

Lees meer

Werkplezier

Bereik meer met minder moeite Werkplezier Plezier hebben in je werk heeft veel voordelen. Als je jouw werk leuk vindt heb je bijvoorbeeld minder snel last van werkdruk, ben je productiever en sta je positiever in het leven. Het geeft voldoening en je levert betere...

Lees meer

De zeven eigenschappen van effectief leiderschap

Bereik meer met minder moeite Wat is De zeven eigenschappen van effectief leiderschap? De zeven eigenschappen van effectief leiderschap is een boek geschreven door Stephen Covey waarin hij de belangrijkste eigenschappen van effectieve mensen beschrijft. Het zijn...

Lees meer

David Allen

Bereik meer met minder moeite David Allen David Allen is de schrijver van het boek Getting Things Done. De essentie is mensen een systeem aan te bieden dat hun leven productiever maakt. Volgens David Allen is het probleem een te grote hoeveelheid aan zaken die in je...

Lees meer

Burn out

Bereik meer met minder moeite Burn out Iedereen heeft weleens last van stress. Dit hoort bij het leven. Teveel stress kan echter negatieve gevolgen hebben. Je kunt overspannen raken en als dit lange tijd aanhoudt zelfs een burnout krijgen. Dit gaat geleidelijk. Een...

Lees meer

Prioriteitenmatrix

Bereik meer met minder moeite Wat is een prioriteitenmatrix? Een prioriteitenmatrix wordt gebruikt als hulpmiddel om te bepalen welke taken of acties voorrang hebben, het helpt je met prioriteiten stellen. Zo kun je zo effectief mogelijk te werk gaan om je...

Lees meer

Proactief gedrag

Bereik meer met minder moeite Wat is proactief gedrag? Proactief gedrag is een van de eigenschappen van succesvolle en effectieve mensen. Je neemt verantwoordelijkheid voor jouw gedrag. Proactief handelen betekent dat je handelt vanuit je waarden in plaats van vanuit...

Lees meer

Reactief gedrag

Bereik meer met minder moeite Wat is reactief gedrag? Reactief gedrag kan voor problemen zorgen omdat het jouw productiviteit belemmert en het ervoor zorgt dat je je doelen niet bereikt. Je laat je leiden door je omgeving en hebt niet zelf de controle over je...

Lees meer

Assertiviteit

Bereik meer met minder moeite Wat is assertiviteit? Assertief zijn draait om de omgang met mensen en relaties met anderen, zowel privé als op het werk. Je uit je mening zonder agressief over te komen, je laat de ander in zijn waarde. BAS HOORN Trainer Assertiviteit:...

Lees meer

80-20 regel, wat is het en hoe pas je het toe?

Bereik meer met minder moeite Wat is de 80 20 regel? De 80 20 regel, ook wel het Pareto-principe genoemd, houdt in dat 20% van de inspanningen die je levert 80% van het gewenste resultaat opleveren en 80% van je inspanningen slechts 20% van het gewenste resultaat...

Lees meer

20-80 regel, wat is het en hoe pas je het toe?

Bereik meer met minder moeite Wat is de 20 80 regel? De 20 80 regel, ook wel het Paretoprincipe genoemd, houdt in dat 20% van de inspanningen die je levert 80% van het gewenste resultaat opleveren. Het is een belangrijk principe dat ook wordt geleerd in...

Lees meer

SMART doelstellingen formuleren als een ninja

Bereik meer met minder moeite Waarom SMART doelstellingen formuleren? Wat ik veel in mijn praktijk zie is dat doelen scherp formuleren voor veel mensen moeilijk is en blijft. In iedere managementopleiding komt het aan bod. De benadering is vaak theoretisch en wordt...

Lees meer

Geef succes vorm met de juiste vrienden

Bereik meer met minder moeite Wat is de definitie van succes? Mijn definitie is een eenvoudige: je hebt succes wanneer je de doelen die je wilt bereiken bereikt of verkeert in de situatie waarin je wilt verkeren. Voor de een drukt zich dat uit in een welvarend...

Lees meer

Opruimen maakt gelukkiger en productiever

Bereik meer met minder moeite Herken je het volgende? Lees dan verder! Wanneer jouw omgeving lekker is opgeruimd voel je jezelf lekker en vind je het prettig om in die omgeving te vertoeven en te werken. Wanneer je werkplek rommelig is en er overal stapels liggen heb...

Lees meer

Uitstelgedrag aanpakken door uit te stellen

Bereik meer met minder moeite To-do lijst!? doe maar een uitstellijst Wat nou als je heel veel belangrijke taken hebt!? Dan moet je prioriteiten gaan stellen. Je kunt dan denken aan de Eisenhowermatrix. Toch zijn er altijd situaties waarbij het moeilijk blijft om...

Lees meer

Uitstelgedrag voorkomen in 6 stappen

Bereik meer met minder moeite Eat that frog: overwin je weerstand Heb jij wel eens last van uitstelgedrag? Besef jij ook dat uitstelgedrag in feite ervoor zorgt dat je minder bereikt op je werk en in je leven? Er is dus een heel goede reden om uitstelgedrag aan te...

Lees meer

Persoonlijke effectiviteit 12 tips voor meer resultaat

Bereik meer met minder moeite Persoonlijke effectiviteit begint bij doelen Stel je voor: je hebt helder voor ogen wat de doelen zijn die je wilt bereiken maar je hebt het gevoel dat je tijd tekort komt. Hoe kun je dan toch het meeste uit je tijd halen en je...

Lees meer

E-mail coaching tips

Bereik meer met minder moeite 12 e-mail coaching tips voor een lege inbox Ik ben een leuke lijst met tips van Leo Babauta tegengekomen om de stroom van te veel e-mails te lijf te gaan. Ik heb het voor jullie vertaald, op een aantal punten aangepast, voorzien van...

Lees meer

Wil jij meer bereiken op je werk en meer vrije tijd overhouden?

Open training time management

Incompany training time management

Gerelateerd

Share This